Gáti György fotográfus weboldala
...
 
Gáti György: PASSAGE
Cserbenhagyott felületek


B32 Galéria, Budapest, 2024. november 14 - december 5.






Xanthis, Budapest / Szentendre, 2024




Acrions, Budapest / Szentendre, 2024




Zyrias Pesterzsébet / Szentendre, 2024




Altaris, Barcelona,Trapani / Szentendre, 2024




Seraphel, Cozumel, Mexico / Szentendre, 2024




Aelora, Fejér-megye, Atlanti-óceán / Szentendre, 2024




Nyxara, Budapest / Szentendre, 2024




Xirath, Cozumel, Mexico / Szentendre, 2024




Syrelon, Hódmezővásárhely / Szentendre, 2024



Orvandis, Budapest / Budapest. 2023




Tavoron, Budapest / Szentendre, 2023




Thyvera, Budapest / Szentendre, 2024




Tirion, Fejér-megye / Budapest, 2024




Xivelis, Budapest / Szentendre, 2024




Rhelos, Budapest / Budapest, 2024




Adyros, Fejér-megye / Szentendre, 2024




Vyranor, Arad-megye, Alicante / Szentendre, 2024




Rythalioni, Trapani / Szentendre, 2024




Mirethar, Fort Lauderdale / Budapest, 2024




Cythor, Budapest / Szentendre, 2024




Velithor, Mártély / Szentendre, 2024




Cyphoris, Budapest / Szentendre, 2024




Cynara, Kronstadt. Budapest / Szentendre, 2024




Tyrionis, Cesky Krumlov, Atlanti-óceán / Szentendre, 2024




Rylithar, Budapest / Szentendre, 2024




Valaris, Atlanti-óceán / Szentendre, 2023




Zynthor, Cozumel, Mexico / Szentendre, 2024




Mythara, Ft. Lauderdale / Szentendre, 2024




Draveth, Pest-megye / Szentendre, 2024

----------------------------------------



----------------------------------------

"P A S S A G E

A „PASSAGE” című kiállítás a vizuális rétegzettségen keresztül keresi az átjárás fogalmának mélységeit – a szó elméleti és gyakorlati értelmezéseinek bonyolult hálózatát. Gáti György munkáiban a rétegek egymásra épülése metaforává válik: a képek kiindulópontjául szolgáló valóság töredékei, az elhagyott hirdetési felületek, a terek, amelyek már nem hirdetnek, de mégis jelen vannak, új értelmet nyernek. Az alkotó új képi világával megmutatja, hogy az üresség is képes átalakulni; a passzivitás mögött aktív struktúrák lappanganak, amelyek új dimenziókat tárnak fel.

A képeken látható vizuális rétegek egymásba olvadása tovább erősíti a jelentések sokféleségét. Az egymásra rakódó textúrák és színek párbeszédbe lépnek egymással, miközben az átjárások nemcsak a képelemek között történnek, hanem a valóság és a fikció határán is. A rétegzettség ilyen jellegű játéka a művészet számos irányzatában megjelenik, például az absztrakcionistáknál, akik megpróbálnak túllépni a konkrét formai megkötéseken, és inkább a szellemi és érzéki befogadást helyezik középpontba.

Az egymáson áttetsző képek között és mögött egy olyan elméleti párbeszéd rejlik, amely az átjárást nem csupán fizikai értelemben, hanem mentális és kulturális síkokon is vizsgálja. Walter Benjamin híres passzázs-elmélete, amely a párizsi árkádokat értelmezte a modernitás terének metaforájaként, szellemi rokona ennek a művészi megközelítésnek. Benjamin számára a passzázsok átmeneti terei a városi ember modern tapasztalatainak lenyomatai, amelyek egyszerre otthonosak és idegenek. Ehhez hasonlóan Gáti alkotásai is olyan terek, amelyek ismerősek, mégis rejtettek, állandóan átalakuló jelentésűek.

A képek értelmezéséhez elengedhetetlen a néző aktív részvétele, hiszen a rétegek közötti átjárás az ő figyelmén keresztül valósul meg. Gáti György alkotásai nem adnak egyszerű válaszokat, hanem inkább kérdések formájában nyitják meg a teret a néző előtt: mit látunk valójában? Hogyan képes a vizuális médium átlépni a fizikai határokat, és miként formálja a valóság értelmezését?

A „PASSAGE” nem egy egyértelmű útvonalat kínál, hanem sokkal inkább egy többdimenziós felfedezést. Az elhagyott terekből és rétegekből építkező képi világ az alkotó szemléletében nem statikus, hanem állandóan mozgásban lévő forma, ahol az üresség, a maradvány, és a nyomok is részei a kompozíciónak. A látogató nem passzív szemlélő, hanem részese az átjárásnak – legyen az a múltba, a jelenbe vagy a jövőbe, a fizikai térbe vagy a gondolati síkok közé.

A kiállítás a művészet- és fotótörténet intellektuális horizontjából is inspirációt merít. John Cage „4'33” című csendkísérlete – amely a hangot és a hallgatás aktusát egy új szintre emelte – összecseng Gáti módszerével, amelyben az üres tér és a látszólagos csend új értelmet kap a vizuális kommunikációban. Gáti képei arra is invitálnak, hogy figyeljünk oda a terek „csendjére”, a látszólagos ürességben rejlő megannyi történetre."


----------------------------------------


Érdeklődés: art@gatifoto.hu

.
.
.